سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر مستحبات واجبات را زیان رساند بنده را به خدا نزدیک نگرداند . [نهج البلاغه]
نیل آی
این یک سانسور نیست. یک اعتراف هم نیست.این من هستم.فقط همین.خود خودم. یک چیز هایی خوب است اینجا . کسی نمی شناسدت،کسی به کارت کار ندارد.تو هستی ،خودت ، و یک خیابان ،یک اتوبوس ،یک تاکسی ، یک پل ،یک پیاده
رو ،چند پله ...بهتر است فکر کنی خیابان خالی از آدم است و راه بروی. بهتر است فکرکنی تاکسی ،اتوبوس ،خودکارند ، راننده نمی خواهند.این طور بهتر با همه چیز کنارمی آیی.الان این دو جمله که نوشتم متضاد است = ((کسی به کارت کاری ندارد)) .((بهتر است آدم ها رانبینی)) همین هست. من هستم. گفتم که یک سانسور یا اعتراف نیست .اینجایک چیزهایی بد است . کسی نمی شناسدت،کسی به کارت کار ندارد.دلیلش با خودتان که دچار تناقض نشوید دوباره ! دچار اشتباه هم نشوید یک بار .  فقط دلیلش را جاییک چیز عمومی بگذارید. نه چیز هایی که از آن خبر ندارید . روح من هم خبر ندارد...و حتما خدا هم خبر ندارد.(اصلا تعجب ندارد که !!! را بگذارم)لطفاً نروید دنبال دلایل عجیب و غریب ،پیوندش ندهید به کودکی غریبم (قریبم)...دنبال یک عقده در من نگردید.((که می خواهد دیده شود )) شاید تنها عقده ای که چند وقتی است دارم این بوده که دیده نشوم .دوباره اشتباه نکنید...لطفاً ...خیلی هم دیده نمی شدم .اما...همان هم یک خورده زیاد بود ...لااقل در این لحظه ای که می نویسم نمی خواهم . همین بود که اینجا را انتخاب کردم .آره خودش است ،همین بود . گفتم که نباید خیلی چیز ها را را ببینی ...اما باز فکر که می کنم می بینم یک دوربین عکاسی کم دارم . (دوربین هیچ موبایلی رو دوربین عکاسی حساب نکنید ...لطفاً ...)مشکل اینجاست که ...شما خیلی راحت،  می توانید ،من را آدم نفهمی در نظر بگیرید . گله ای هم نیست .داشتم می گفتم  ... فقط مشکل اینجاست که ...بعضی وقت ها برای بعضی ها چیزهای ساده قابل فهم نیستند . همین است .وقتی می خواهم چیزی بگوییم ،جمله اصلی وسط است ، و برای من واضح ،هرچه دورش می چرخم که برای دیگری تشریحش کنم، نمی شود. نمی توانم . شاید آنها نمی فهمند ؟!! چطور سوده می فهمد وقتی هنوز کلمه اول را نگفتم .به یک نتیجه مسخره رسیدم .شاید هم درست باشد .اصلا درست بودن  یا نبودنش باخودتان ...مغز یک سری آدم ها قادر به درک مفاهیم ساده است یک عده هم مغزشان عاشق چیزهای پیچیده .آنهایی که ساده می فهمند راحت می توانند پیچیده ها را هم بفهمند. ولی آنها یی که
پیچیده می فهمند نمی توانند به آسانی ،در یک لحظه  همه چیز را ساده کننند . شاید هم بتوانند اما دیگر لال می شوند . نمی توانند به زبان بیاورندش ، توصیف و تشریحش  کنند. خوب یا بدی اش هم با خودتان .ضعف یا قوت بونش هم باخودتان
...دیوانه یا عاقل بودنم ...بی هوش یا باهوش بودنم  ...اصلاً مهم نیست...این هم پای خودتان ... من اساساً با بیان یک جمله ساده خیلی مشکل دارم .مثل همین جلسه ی پیش ، سر کلاس. یک جمله ساده رانتوانستم تفهیم کنم .توضیح بدهم. من دور جمله چرخیدم . آنچه برایم واضح بود را گفتم .اما باز هم نشد، گفتم که این سانسور نیست ،یک اعتراف هم  نیست . این من هستم .مسئله اینجاست که من با داستان هایم هم همین مشکل را دارم . اگر راهی دارید . اگر پله ای هست به من هم نشانش دهید .چون ظاهراً به جز سوده و چند نفر انگشت شمار، دیگر کسی زبان میخی من را متوجه نمی شود.(فقط نیاید بگویید تو باید دریک چیز غرق بشوی ،حل بشوی،  تا بتوانی به دیگری تفهیمش کنی.چون آن وقت است که می فهمم شما هم متوجه نشدید دور یک جمله چرخیدن یعنی چه ...نگویید هم دور یک جمله چرخیدن یعنی چه؟ ، چون نمی توانم واضح تر از این  بگوییم...)البته از یک جهت خوب است .خیلی ها می خواستند تردیدی در جان من بی اندازند.نتوانستند .چون من دیگر مطمئن شدم .با این همه تفاوتی که هست ،من سوده ام . سوده هم من است. البته بلا به دور از جان سوده که اپسیلونی شبیه من
باشد ...این همه من و من و من گفتنم را هم
به پای خودخواهی نگذارید.اصلاً واضح بود که چه گفتم ؟چه خواستم ؟
  پی نوشت :تصحیح شده در ساعت بیست و یک...سی ام مهر ماه هشتاد و هفت.
از تذکر به جای یک دوست ممنون...یک جاهایی نمی شد ((من)را به قرینه ی لفظی ،معنوی
حذف کرد به خاطر همین خیلی زیاد شد...


- کلمات کلیدی :
منایازرلو ::: شنبه 87/7/27::: ساعت 3:45 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 5
کل بازدید :41935

>> درباره خودم <<
نیل آی
منایازرلو
منا یازرلو متولد 11 خرداد 1369 می باشد . طبق معنای خرداد(جوزا)فرزند طبیعت است. داستان می نویسد . منا در عربی یعنی آرزو. یازرلو در ترکی یعنی نویسنده. و او هم دوست دارد(آرزودارد) نویسنده شود.......................نوشته هاش آرشیو می شوند که رو صفحه نباشند، نه این که مرتب باشند تا راحت تر بشود انتخاب کرد و خواند...فقط نمی خواست حذف شان کند... از هر وقت هم که به ایجا سر می زنید. آرشیو رو نگاه نکند...چون شما قرارنیست از گذشته منا تا حالاش رو بشناسید، قرار است از حالا تا آینده منا رو بشناسید.....

>>لوگوی وبلاگ من<<
نیل آی

>>لینک دوستان<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<